داستان پیراهن مشکی نساجی لغو شد بنزما در فکر ترک عربستان تونی کروس زمان خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال را مشخص کرد تأکید و توصیه شهید سید ابراهیم رئیسی بر ورود فوتبال به مناطق محروم هادی رضایی در تالار مشاهیر فدراسیون جهانی والیبال سقف بودجه اعلام شد:بنویسید ۳۲۵ میلیارد، بخوانید ۵۰۰ میلیارد تاریخ و ساعت بازی بایرلورکوزن و آتالانتا در فینال لیگ اروپا | جاودانگی آلونسو یا تداوم غول‌کشی‌های گاسپرینی؟ روزبه چشمی در استقلال می‌ماند یا می‌رود؟ حضور وزیر ورزش در منزل شهید امیرعبداللهیان و سردار موسوی حجازی مجوز نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد توافق پرسپولیس با اوسمار محرومیت هاشمی نسب بخشیده شد تقدیم نشان طلای پارادوومیدانی قهرمانی جهان به رئیس جمهور شهید کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با نام «خادم‌الرضا» افشاگری مهم ممبینی در خصوص فساد در فوتبال+ ویدیو امیرقلعه‌نویی: آقای رئیسی پاداشی الهی گرفت برنامه سه هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد بوکسور مشهدی در ترکیب تیم ملی بوکس برای انتخابی المپیک مسابقات ورزشی تعطیل نمی‌شود سهیل مهدی بعد از برکناری در سازمان لیگ چه می‌کند؟
سرخط خبرها

نماینده مشهد در لیگ بدمینتون فدای جوان‌گرایی شد

  • کد خبر: ۹۲۷۳۲
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
نماینده مشهد در لیگ بدمینتون فدای جوان‌گرایی شد
فصل ۱۴۰۰ لیگ بدمینتون بانوان شبیه به پارسال تمام شد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ هفته پایانی لیگ برتر بانوان در فصل ۱۴۰۰ به پایان رسید و تکلیف قهرمان مشخص شد. نکته جالب‌توجه، تغییرنکردن صدر و قعر جدول در این فصل و فصل گذشته است. از سال پیش تبریز قهرمان باقی ماند و تیم مشهد در انتهای جدول ماندگار شد. هرچند مشهدی‌ها به حضور در لیگ برتر به‌عنوان سرمایه‌گذاری نگاه می‌کنند و امیدوار‌ند در سال‌های بعد نتیجه مطلوب خود را درو کنند.

در آخرین روز از لیگ، ۲ بازی برگزار شد که تیم میلاد تبریز ۵‌بر ۰ شهید فخار مشهد را شکست داد. در آخرین دیدار نیز مس شهر‌بابک به برتری ۴‌بر ۱ برابر پروتئین البرز دست یافت. به‌این‌ترتیب تیم میلاد تبریز توانست با ۷ پیروزی و یک شکست برای دومین سال پیاپی مقام قهرمانی را از آنِ خود کند. تیم نویان تهران با مقام دوم و مس شهر‌بابک با مقام سوم، سکو‌نشین این رقابت‌ها شدند.

تیم فخار مشهد نیز در جایگاه پنجمی لیگ باقی ماند. ثریا آقایی، رومینا تاجیک، پگاه کامرانی، نسیم صفایی، فاطمه بابایی، فاطمه مونس‌خواه و یسری بیگی، بازیکنان تیم میلاد تبریز بودند که با هدایت رقیه جوادی، جام قهرمانی را دوباره به خانه بردند. شهید فخار در این فصل هیچ هفته‌ای پیروز نشد و همان نتایج فصل گذشته برای آن‌ها رقم خورد.

تیم فخار، فدای جوان‌گرایی

نماینده مشهد از لیگ‌یک به لیگ برتر آمده، اما در این چند سال هرگز نتوانسته است با تیم‌های پرستاره دیگر رقابت کند. شهید فخار مشهد هیچ حامی مالی نداشته و هیئت بدمینتون خراسان رضوی هزینه‌های این تیم را برعهده گرفته است. آن‌ها تیمی کاملا بومی و جوان هستند که نتایج ضعیف و باخت‌های متوالی را به امید پرورش ستاره‌های فردا و بازیکن سازی به جان خریدند و هیئت نیز حمایت خود را ادامه داد. با‌این‌حال شاید بهتر باشد در کنار تیم جوان‌گرایی و استفاده از بازیکنان بومی، چند بازیکن باتجربه‌تر قرار بگیرند تا نماینده مشهد به قعرنشینی مشهور نشود.

دعوت مشهدی‌ها به تیم ملی

شاید سال‌های بعد از استعداد‌های کشف‌شده مشهد در تیم‌های ملی بیشتر شنیده شود، همان‌طور که خبر خوشی که چند روز پیش منتشر شد، دعوت ۳ نفر از ورزشکاران جوان مشهدی به اردوی تیم ملی بانوان بود. آیدا عنایتی، مهرو روشنایی و فرناز گلمکانی، بازیکنان دعوت‌شده هستند. روشنایی و عنایتی در مسابقات استعدادیابی رده‌های سنی ۱۵‌و‌۱۷‌سال توانستند عناوین برتر را کسب کنند.

جای خالی تیم‌های انصرافی

با شروع مهرماه، فصل جدید لیگ برتر بدمینتون زنان۱۴۰۰ آغاز شد. یکی از جذابیت‌های این لیگ، بازگشت ستاره المپیکی بدمینتون بانوان بود. پس از عمل جراحی در زمستان گذشته، ثریا آقایی دوری طولانی‌مدتی را سپری کرده و بازگشت او به میادین، خبر خوبی در شروع لیگ بود. در دومین سال کرونایی، همچنان تعداد تیم‌های استقبال‌کننده از لیگ بدمینتون کم بود و ۳ تیم از فصل گذشته قید مسابقات را زدند و ۳ تیم دیگر جایگزین آن‌ها شدند.

ایران‌زمین تهران، ذوب‌روی صبا زنجان و شهرداری شاهرود، تیم‌های اول تا سوم لیگ در فصل ۹۹ انصراف دادند و تیم‌های نویان تهران، مس شهربابک و پروتئین‌۹۹ البرز، تیم‌های تازه‌وارد فصل ۱۴۰۰ بودند. دانشگاه آزاد و آکادمی پونا مشهد نیز قهرمانان لیگ بودند که با شروع کرونا، دیگر در لیگ برتر تیم‌داری نکردند.

نگاهی به جدول فصل‌۹۹

لیگ‌۹۹ نیز با حضور ۵ تیم به‌صورت دوره‌ای و رفت‌و‌برگشت برگزار شد. در پایان این مسابقات تیم میلاد تبریز قهرمان شد و تیم آکادمی ایران‌زمین تهران به مقام نایب‌قهرمانی رسید. ذوب‌روی‌صبای زنجان، مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر بدمینتون، در این مسابقات سوم شد. برای اولین‌بار تیم‌ها در لیگ بدمینتون‌۹۹ به صورت رفت‌و‌برگشت و میهمان و میزبان رقابت کردند. مصدومیت ثریا آقایی، بانوی شماره‌یک بدمینتون ایران، در خلال هفته نهم در مسابقه میلاد تبریز و آکادمی ایران‌زمین تهران، اتفاق مهم لیگ بود.

مصدومیت او سبب شکست میلاد تبریز در آن مسابقه شد و او در هفته پایانی نیز به میدان نرفت و برای دریافت مدال قهرمانی خود لنگان‌لنگان روی سکو رفت. تیم شهید فخار مشهد سال قبل در ۸ هفته رقابت‌ها، حتی یک هفته نیز پیروز از زمین بیرون نیامد و ۸ شکست را تجربه کرد. آن‌ها فقط ۶ برد انفرادی را تجربه کردند و در مقابل، ۳۴ باخت انفرادی داشتند. ۱۵ گیم نیز بردند و ۶۹ گیم باختند. در‌نهایت با ۸ امتیاز در رده پنجم و قعر جدول جای گرفتند؛ اما تیم چهارم جدول دست‌کم ۳ هفته پیروزی را ثبت کرده و یازده‌امتیازی بود.

مشهدی‌ها در لیگ‌یک

مرحله مقدماتی لیگ دسته‌یک بدمینتون بانوان از آذرماه آغاز شد که در‌نهایت تیم‌های صعود‌کننده مشخص شدند. امسال تیم امید پونا در لیگ‌یک حاضر شده و قدرتمند نیز ظاهر شده است. در قسمت بانوان که در ۲ گروه چهارتیمی برگزار شد، از هرگروه ۲ تیم صعود کردند. از گروه «الف» جوانان نویان تهران و امید پونا مشهد، تیم‌های صعودکننده بودند و از گروه «ب» نماینده گیلان و آذرخش رباط‌کریم راهی مرحله نهایی شدند. قرار است دور رفت مرحله نهایی، اواخر دی برگزار شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->